CA | ES | EN

Mèdia

eurecatmobileforum
24
Nov

El 40% dels joves entre 15 i 35 anys vol participar en els processos de creació de productes i marques, segons experts del Eurecat Mobile Fòrum

El 40 per cent dels millennials, la generació de joves d’entre 15 i 35 anys i que es considera el grup social més gran de consumidors en innovació, vol participar en els processos de creació de productes, serveis i marques. A Espanya els millennials representen el 23 per cent de la població, el que suposa una xifra propera als 11 milions.

A aquest col·lectiu s’ha referit avui a la primera jornada de l’Eurecat Mobile Fòrum l’expert nord-americà Greg Vodicka, director de Millennial Màrqueting i cofundador i director de Futurecast, que ha apuntat com a tendències d’aquesta generació la recerca d’experiències vinculades a la marca, la participació en els seus processos creatius i el fet de sentir-se identificats amb els seus propòsits i plantejaments socials. Ha incidit en el valor de l’autoritat de la marca, és a dir, que totes les seves accions, inversions i serveis siguin consistents i responguin a una manera responsable d’entendre el món.

El millennial és, segons Vodicka, un usuari/consumidor que, al mateix temps, vol col·laborar i co-crear amb les marques i que desitja experimentar i compartir contingut i experiències en xarxes socials com a resultat de la seva relació amb elles. Referent a això, ha assenyalat que les firmes han de pensar diferent i trencar els esquemes tradicionals de plantejar la innovació en allò que ha anomenat “life hack” per superar les expectatives dels millennials, vincular en els seus processos i atendre allà on siguin.

Respecte aquesta generació de joves consumidors, David Urbano, director de Mòbils i de Digital Networks d’e-“La Caixa”, ha explicat que el 10% dels clients de CaixaBank és millennial, dels quals un 86% es connecta des del mòbil i el 84% realitza transaccions econòmiques des del telèfon intel·ligent.

CaixaBank premia els creadors d’un dispositiu per compartir despeses connectant el mòbil

CaixaBank ha atorgat avui el primer premi de la FinAppsParty 2015 a un equip de quatre desenvolupadors de Barcelona que han creat un dispositiu al qual es poden connectar diversos terminals mòbils per realitzar pagaments compartits. El grup format per Álvaro Guinda, Ignasi Plaza, Alejandro Rosas i Lluís Rovira va aconseguir desenvolupar en només 24 hores un dispositiu que mostra la quantitat que s’ha de pagar i permet que els diversos usuaris apropin el mòbil per abonar la seva part.

Per altre costat, el segon premi ha recaigut en el grup format per Abel Elbaile, Pau Giralt i Alex Tejada de Barcelona, que van crear un “compte projecte” amb forma de porquet per a ingressar diners des del telèfon mòbil. El tercer premi l’ha guanyat un grup de quatre desenvolupadors integrat per Marta Rodríguez, Jonatan Tierno, Alex Guerrero i Alejandro Vidal. La seva aplicació permet al client escollir on ha d’ingressar els seus diners des del mòbil.

La primera jornada ha mostrat aplicacions i experiències que combinen des de la neurociència i els wearables fins a la realitat augmentada

Les noves experiències en mobilitat han estat avui el punt de partida de la primera jornada de l’Eurecat Mobile Forum, amb propostes d’empreses i emprenedors catalans que fan possible una carrera d’scalextric guiada per les ones cerebrals, amb el consultor tecnològic Richard Hebert; descobrir tatuatges que guanyen vida amb la realitat augmentada, amb Roger Pastor, fundador de Pangea Reality; llibres que es poden llegir com un videojoc, amb Quim Garreta, cofundador de Cubus Games, i la formació al mòbil mitjançant el microlearning, amb Miquel Àngel Muras, soci fundador i CEO de la startup Snackson. Així mateix, els assistents han pogut descobrir el funcionament d’una samarreta que mesura les emocions, amb Santiago Jáñez, manager en Retail d’Eurecat.

L’Eurecat Mobile Forum també ha apropat experiències d’usuari en camps tan variats com la prevenció i el seguiment de la salut, el vehicle elèctric i l’ús dels dispositius com a complement de la TV i el web per al seguiment de les eleccions, a partir de les ponències de Santiago Meier, CEO d’Electromaps, titulada “La ruta cap a una mobilitat més intel·ligent”; Felip Miralles, director de la Unitat eHealth d’Eurecat, amb “ekenku, mobile health per al monitoratge de pacients crònics a domicili”, i Cristina Vila, del Centre de Competència de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, amb “App eleccions 27s – una experiència orientada a second screen que esdevé first screen”.

Organitzat pel centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio), amb el suport de CaixaBank, Tecnocom i la Generalitat de Catalunya a través del pla idigital, l’Eurecat Mobile Forum pren el relleu avui i demà del BDigital Apps en la seva sisena edició, amb l’objectiu de donar resposta a les noves experiències, tendències i possibilitats que ofereix el món de la mobilitat digital des del punt de vista corporatiu i de negoci.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!