CA | ES

Media

29
nov.

L’Eurecat Mobile Forum assenyala la intel·ligència artificial i l’aprenentatge automàtic com a claus per al negoci mòbil

La intel·ligència artificial i l’aprenentatge automàtic (Machine Learning) seran claus per al negoci mòbil en els propers anys, tal com ha quedat palès avui a la primera jornada de l’Eurecat Mobile Fòrum, el congrés especialitzat en les últimes tendències i estratègies del sector de la mobilitat i les aplicacions mòbils.

A la benvinguda institucional del congrés, el president d’Eurecat, Xavier Torra, ha assenyalat que “la mobilitat és un dels sectors més dinàmics de Catalunya”, alhora que Jordi Puigneró, secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital de la Generalitat de Catalunya, s’ha referit específicament al potencial del sector dels drones, del qual ha ressaltat el seu “vessant smart”.

El keynote speaker del congrés, Daniel Sieberg, autor de “La dieta digital” i executiu de Google, ha advertit de la necessitat de “recordar el valor de desconnectar de vegades” de la tecnologia. Segons Sieberg, “som una societat mal·leable i ens estem adaptant a la inclusió de més tecnologia”, si bé “necessitem ser conscients dels seus efectes en tots els aspectes de la nostra vida”.

A la sessió sobre Gaming, Rafael Laguna, programador i Game Developer de Herding Cats, ha reflexionat sobre la “gran evolució” que hi ha hagut en el sector dels videojocs, tot i ser “una indústria amb una vida relativament curta”.

Simon Lee, fundador de Game BCN, ha analitzat les tendències econòmiques del mercat dels videojocs i ha destacat la figura del “monetitzador” per poder treure rendiment econòmic dels projectes. “El món dels videojocs és molt competitiu” i “només el 3 per cent dels videojocs sostenen a la resta”, ha assegurat.

Per la seva banda, Felipe López, director d’Innovació de Tecnocom, ha destacat les potencialitats de la realitat virtual, ja que fa servir “els elements d’aprenentatge clàssics” com veure i tocar, que poden ser “molt útils en entorns de formació”. López ha mostrat diferents aplicacions de la realitat virtual en sectors com l’industrial, el sanitari i l’energètic. “Qualsevol cosa que s’apropi a la realitat és aquí per quedar-se”, ha sentenciat.

Referent a això, els executius Tiago Henriques, de Microsoft; Maria Borbonès, d’IBM; i Andrés González, de Clever Data, han coincidit en assenyalar que la intel·ligència artificial està suposant un gran avanç per millorar l’experiència d’usuari i anticipar-se a les seves necessitats.

L’Eurecat Mobile Fòrum, que està organitzat per Eurecat (membre de Tecnio) amb el suport de la Generalitat de Catalunya, imaginBank, Tecnocom, Elogia, Arsys i Nexica, compta amb la participació de més de vint experts que avui i demà compartiran les tendències i novetats del sector per als propers anys.

imaginChallenge Games Edition premia quatre equips de desenvolupadors per les seves idees per a videojocs aplicables a la banca mòbil

El director d’imaginBank, David Urbano, ha lliurat els premis als guanyadors de la present edició d’imaginChallenge Games Edition, la marató de desenvolupament de videojocs de 24 hores celebrat a Barcelona al novembre. Urbano ha destacat “el gran nivell” de les propostes presentades a la present edició, que ha portat al jurat a triar dos tercers premis.

El primer premi, de 6.000 euros, ha estat per l’equip format per Carlos Bruguera, Marc Lozano, Pol Merino i Víctor Vilarrubla pel seu puzle d’arcade “Portal Pop”. El segon premi, valorat en 3.000 euros, se l’ha endut el tàndem format per Nicolás Delgado i Jordi Santiago, de Barcelona, ​​amb un altre joc de puzles. Els tercers premis, valorats en 1.000 euros, han recaigut en els equips formats per Manuel Ramón López, Carlos Núñez, Adrián Ríos i Gonzalo Vázquez; i en la proposta de Miquel Barnada, Arnau Guadall, Mónica Martín i Jordi Vila.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!