CA | ES | EN

MEDIA

26
Ago

Mobilitat, Big Data i seguretat, claus per al desenvolupament de la societat digital

Amazon, Twitter i Facebook van analitzar, en la darrera edició, els factors per monetitzar les apps; entre ells l’oferta gradual de serveis premium, la vinculació amb els usuaris i la disponibilitat de les apps en el màxim de botigues d’apps posibles.

“Ens trobem en un procés de revolució digital a nivell mundial on les regles de joc no estan escrites i tot està per construir”. Així ho va assegurar el president de Barcelona Digital, Antoni Massanell, en l’obertura de la cinquena edició del BDigital Apps (actual Eurecat Mobile Forum), organitzat pel centre tecnològic de Catalunya Eurecat.

Antoni Massanell ha apuntat que l’any 2020 hi haurà 50.000 milions de màquines connectades gràcies a la mobilitat i ha remarcat que aquesta nova societat es construirà sobre tres pilars: la mobilitat, el Big Data i la seguretat. La primera serà el paradigma de la transformació de la societat digital, la via per a la connexió entre les màquines i les màquines i d’aquestes amb les persones. A partir de la seva interacció, es generaran grans volums de dades, que hauran de ser gestionats mitjançant tècniques de Big Data per convertir “les coses físiques en coses intel·ligents”, ja siguin llars, cotxes o ciutat. El tercer pilar en la construcció de la societat digital és, ha remarcat, la seguretat, imprescindible per a clients i usuaris.

Per la seva part, Felip Puig, també va exemplificar amb xifres (100 mil milions de descàrregues d’apps anuals a nivell mundial) la dimensió del procés i ha afirmat que el mòbil és el vector de la transformació de la nova societat. Puig ha remarcat la creixent posició de referència de Catalunya en el sector de les apps i de les TIC; referint-se a iniciatives com la Mobile World Capital, els esforços per part de l’Ajuntament de Barcelona en la construcció del districte tecnològic de la ciutat, la disponibilitat d’una xarxa d’infraestructures per al coneixement (com el Sincrotó, el Supercomputador o l’Institut de Ciències fotòniques) o el lideratge de la ciutat comtal en l’estratègia de regions intel·ligents. Felip Puig ha assegurat que el Govern seguirà impulsant les condicions perquè la iniciativa privada i els emprenedors desenvolupin noves oportunitats de negoci i d’empreses del sector.

Factors per a l’èxit de les apps, de la mà de Facebook, Amazon i Twitter

Sara Martínez, responsable d’e-commerce a Facebook Iberia, va apuntar que utilitzen Facebook a través de plataformes mòbils 16 milions d’usuaris a Espanya i 1.200 milions a nivell mundial. S’ha referit a la creativitat com a valor fundamental en la construcció d’apps corporatives i al vídeo com un complement amb un alt nivell de vinculació per impulsar “la crida a l’acció”.

Durant la seva ponència, Ricardo Cabornero, Head of Content Acquisition of Spain and Italy a Amazon ha esmentat les 3 vies principals per monetitzar les apps a partir de l’exemple de les 50 apps més descarregades: el pagament per l’ús de serveis premium, treballar en l’engagement amb els usuaris i la difusió de les apps en totes les botigues d’apps existents.

Cabornero ha emfatitzat la seva aposta per ajudar els desenvolupadors a treure el màxim profit a la seva nova botiga d’apps en espanyol, l’Amazon Store.  Això implica, ha afirmat, compartir amb ells les millors pràctiques en quant al llançament d’apps i obrir-los nous mercats. En aquest sentit, l’Amazon Store està dirigida a un públic potencial de 50 milions de clients que parlen castellà  i compta amb 300.000 apicacions en el catàleg. S’ha referit a diverses iniciatives per donar a conèixer la botiga i les apps que s’hi troben en ella, com el fet d’oferir, cada dia, una app de pagament de manera gratuïta.

El BDigital Apps ha acollit també dues sessions especials on Romain Huet,  developer advocate de  Twitter, ha presentat, en exclusiva a Espanya, la plataforma Fabric i les eines de desenvolupament mòbil Crashlytics i MoPub; per ajudar als desenvolupadors i a les empreses a crear apps mòbils de gran qualitat, aconseguir reconeixement i créixer.

Guanyadors de la 4a edició de la FinAppsParty

Una aplicació per utilitzar Línia Oberta, el servei de banca online de CaixaBank, mitjançant ordres de veu a través d’un smartwatch va esdevenir guanyadora de l’edició 2014 de la FinApps Party, la marató de desenvolupament d’apps organitzada per CaixaBank amb la col·laboració de la companyia nord-americana Global Payments i de Barcelona Digital Centre Tecnològic.

Els creadors d’aquesta aplicació, Toni Cañas i Jordi Montornés, van rebre el primer premi, dotat amb 4.000 €, i la possibilitat que CaixaBank estudiï integrar-la en la seva oferta d’aplicacions financeres.

El segon premi, de 2.000 €, va ser per l’equip format per Ricard Delgado, Quim Gual i Josep Oncins, per una aplicació per smartwatch que monitora l’activitat física i la salut de les persones grans.

Donada la qualitat de les propostes presentades, l’organització va decidir atorgar dos tercers premis, de 1.000 € cada un. El primer d’ells per a l’equip format per Marc Fernández, Alexey Klochay, Eloi Manuel i Xavi Sánchez, amb una aplicació de realitat augmentada per localitzar caixers automàtics i interactuar amb ells mitjançant ulleres intel·ligents; i el segon a l’equip format per Gustavo Giudici i Alejandro Vidal, per una aplicació per smartwatch que permet realitzar pagaments entre persones amb una simple encaixada de mans.

La FinAppsParty va comptar en la seva quarta edició amb 120 desenvolupadors.  Va estar dedicada en exclusiva a la creació de nous serveis financers per a dispositius wearable (ulleres, rellotges, braçalets, etc.).

L’Eurecat Mobile Forum (antic BDigital Apps) està organitzat pel centre tecnològic de Catalunya Eurecat. Compta amb el suport de CaixaBank, el plan idigital de la Generalitat de Catalunya, Lavinia, Tecnocom, Arsys, Amazon i Telefónica.

 

 

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!