CA | ES | EN

MEDIA

auditori
11
Ago

Més de 900 congressistes van assistir a la darrera edició

Més de 900 congressistes van assistir a la cinquena edició del congrés, que en 2014 va tenir com a ponents destacats a Google, Twitter, Facebook, Amazon i la start-up libanesa Instabeat. El congrés, especialitzat en apps i tendències en mobilitat, ha estat organitzat pel centre tecnològic de Catalunya Eurecat, al CosmoCaixa Barcelona.

Marcos Ordenes, Mobile Apps Specialist i membre de l’equip de Google Espanya “Online Partnerships Group”, va analitzar les principals tendències a nivell global en el sector de les aplicacions mòbils des de dades del segon trimestre de 2014 a Google Play.

EUA, Brasil i Rússia són els països que registren més descàrregues, seguits per Corea del Sud i l’Índia. Per facturació, els cinc primers són Japó, EUA, Corea del Sud, Alemanya i el Regne Unit. Ordenes ha explicat que els jocs representen el 40% de les descàrregues a Google Play però generen el 90% dels ingressos. Així mateix, el nombre d’apps publicades a Google Play va créixer gairebé un 60% entre juliol 2013 i juny 2014 i la botiga ha registrat un 236% d’increment en descàrregues d’apps per tablets Android.

Ordenes ha explicat que els mòbils obren nous nínxols de mercat i ha identificat el gaming per a gent gran com a segment en creixement.

L’autoanàlisi a partir de les dades procedents d’apps i wearables, tendència de futur:

L’autoconeixement d’un mateix a partir de les dades que ens proporcionen els dispositius wearables i les apps ha centrat diverses de les intervencions de la segona jornada del congrés.

El quantified self, segons la seva denominació en anglès, s’apunta com una tendència per als propers anys, segons ha afirmat Hind Hobeika. Aquesta emprenedora libanesa ha incidit que a través dels wearables podem conèixer, per exemple, el nostre pes, consum de calories, els passos fets o els nostres patrons de son però ha remarcat la necessitat de correlacionar les dades per conèixer-se millor i prendre millors decisions.

Fundadora de l’start-up Instabeat, ha mostrat als assistents el wearable ideat per ella mateixa per controlar els paràmetres vitals i millorar l’entrenament dels nedadors. Aquest dispositiu, que es va començar a vendre a principis d’any, sorgeix de la necessitat de la pròpia Hobeika de conèixer-se millor per rendir més en la seva professió com a professional de la natació. Instabeat mesura el pols mitjançant un sensor òptic que ho registra a través de l’artèria temporal i incorpora també uns acceleròmetres que permeten registrar cada piscina que es fa o el ritme de la respiració.

Noves apps i tendències en mobilitat en el sector esportiu:

La sessió Sport R-evolution ha donat a conèixer, a partir de les experiències de PlayfulBet, RiderState, Runtastic, Skitude, Viuing o Health & SportLab, noves aplicacions que poden canviar tant la pràctica com el gaudiment de l’esport.

Susana López ha mostrat perquè Runtastic és l’app més descarregada de la seva categoria. Registra, utilitzant tecnologia GPS, dades amb temps, distància, velocitat, canvi d’elevació, calories i més per a les activitats esportives i fitness com córrer. Alhora, ajuda a l’usuari a formar hàbits per a un estil de vida saludable i aconseguir els seus objectius.

Que sortir a córrer està de moda també ha estat destacat per Lluís Capdevila. El CEO de Health & SportLab ha xifrat en més de 300 milions d’euros les vendes anuals a Espanya d’equipament esportiu i en més de 300.000 els runners en carreres populars en el que va d’any. Capdevila s’ha mostrat crític amb la necessitat, per part de cada corredor, de conèixer el seu estat de salut i la conscienciació del risc que comporten les maratons. Precisament, per poder autoconèixer millor, des Health & SportLab han creat FitLab, una app gratuïta per a smartphones i tablets que proporciona a l’usuari informació molt útil sobre el seu estat de salut, per tal de fer front a situacions de rendiment. Fitlab es basa en l’evidència científica per oferir un test en repòs, ràpid i no invasiu, que indica el rendiment potencial a partir de la variabilitat cardíaca i de les conductes de recuperació.

Per la seva banda, Marc García ha mostrat Viuing, un dispositiu portable, d’un sol ús, econòmic i personalitzable que permet al públic de grans esdeveniments viure el seu espectacle preferit d’una forma emocionant en temps real. Està basat en tecnologia televisiva i l’espectador pot emportar-se’l a casa com a record un cop finalitzat l’esdeveniment.

L’Eurecat Mobile Forum (antic BDigital Apps) ha estat organitzat pel centre tecnològic de Catalunya Eurecat. Ha comptat amb el suport de CaixaBank, el pla idigital de la Generalitat de Catalunya, Lavinia, Tecnocom, Arsys, Amazon i Telefónica.

 

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!